lost in paris

måndag, december 04, 2006

you left a lovestain on my heart

så var det tillbaks till det vanliga igen. efter världens mysigaste helg (i alla fall på flera veckor), precis lagom slö (d v s inte många knop i timmen) och precis lagom antal pussar (d v s jättemånga!) är det dags att återgå till det normala. michi var här alltså, annars skulle den nog inte innehållit så många pussar... det mest ansträngade vi gjorde var nog att bege oss till louvren när det var gratiskväll för alla under 26 (fredagkvällar fram till kl 10!) och dansa loss lite på pop in, paris egen popscene. eller hmm, vi shoppade -eller fönstershoppade- och fikade lite också ju..och åt lite sushi... det blev nog en del gjort ändå!
i alla fall så har jag suttit och mäckat med min uppsats i några timmar nu. det förvånar mig faktiskt att jag har fått något gjort, jag brukar vara så lat på det området. dessutom har jag inte skrivit ett arbete på över ett halvår nu. märklig känsla. kanske därför jag kastade mig in i arbetet om litteraturens distans från verkligheten (på franska såklart, klurigt) med något som liknade...inspiration...?
usch jag tog inget foto igår, på vad jag hade på mig då. lite retsamt, med tanke på hur fin jag faktiskt var...jag hade svarta stuprör och michis nygamla, långa, randiga ulltröja som jag hade lagt beslag på. till det blev det hästsvans och mina nya, fantastiska, relativt billiga, vintagestövlar! jag tog av jullovskassan eftersom jag insåg att jag förmodligen skulle ha köpt dem/liknande i sverige annars. de är så vackra. och billiga, i parispriser mätt. och jag behövde dem!


Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för en fin helg, men akta fötterna!

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

Åhh, det låter jättetrevligt! Både med Michihelg och med klädkombon!

1:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home