lost in paris

lördag, november 25, 2006

kvällens filmer

ikväll har jag sett två filmer. den första var almodovars dålig uppfostran, jättebra som väntat. pallar inte riktigt göra någon djupare rescension, men den hade allt en riktig almodovar-film ska ha: transvestiter, död, smakfullt visat blod, vackra spanjorer och en liten oväntad twist i mitten/ slutet. det finns bättre almodovars, men den var bra. absolut.

de två söthjärtanen fele martinez och gael garcia bernal

nästa film var melinda & melinda av woody allen. inte så dålig den heller, men den gick inte riktigt att jämföra med almodovar. fast det är det inte mycket som gör. däremot var chloë sevigny riktigt bra, och riktigt söt, i denna filmen.

chloë sevigny som laurel i melinda & melinda

jag och hajk har dansat på bordet på pub25 puss. usch michi, när jag precis har förlikat mig med tanken att jag inte är med er, så skickar du ett sånt sms! what were you thinking? fast det var ganska kul att få trots allt. även om jag också vill dansa på bordet på pub25. jag är född till att dansa på pub25.

min dator har borjat knastra något otroligt, ljudet alltså. jag väljer att ignorera, det är min musik som jag nästan behöver mest i världen så jag orkar inte ta itu med tanken på hur det skulle vara om min dators högtalare skulle gå sönder. jag satsar på teorin att de är överansträngda efter två filmer (tre, om man räknar snabbversionen av musikalen!) och en massa musik. nej nu borde jag sova. stort jätte-lycka till till alla musikalartister imorgon! jag är med er i själen, såklart.

Etiketter: , ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä, nu är det hög tid för mig att börja skriva små kommentarer på din blogg! Tjusiga bilder från Popscene.. Jag har en del trevliga minnen därifrån. Var dock inte där igår. Måste berätta att jag precis har bokat biljetter till Svansjön på Köpenhamns Opera :) Ser verkligen fram emot det!

3:30 em  
Anonymous Anonym said...

Förresten - det kanske vore bra att skriva att det var Lollo som skrev föregående inlägg (samt detta givetvis)..

3:31 em  
Anonymous Anonym said...

Åhh, vad trevligt med filmmys! Ja, du var absolut med själsligt i musikalen! När Michi fick en komplimang av Frances gjorde han en äkta "Anna håller ihop händerna och vickar på höfterna-move" Så sött! Ja, men det gick bra! vi skötte oss fint så du slipper skämmas;-)

10:14 em  
Anonymous Anonym said...

Åhh! Tre veckor! Längtar! Hmm, har nog lagt till ett litet extra avsnitt sen du läste mitt tredje gången gillt inlägg...!

11:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home