lost in paris

söndag, november 19, 2006

skjuter upp la grammaire

ligger på min säng och bara njuter av mitt nya internet. jag kan inte släppa det, det är så underbart. man är verkligen beroende, jag har ju bara varit utan i sisådär två månader. dessutom har jag ju inte varit helt utan, jag har ju suttit på internetcafé litegrann också. men just det där att bara sitta och slöa framför datorn, ladda ner lite musik, kolla modebloggar... jag har saknat det. fast ännu mer har jag saknat min telefon. den är jag så fantastiskt glad över!

på tal om fantastiskt glad, jag fick ett så trevligt paket av min kära anja igår. en skiva med massa mysiga bilder, ett jättefint hempysslat kort, samt, inte minst, hennes ena vante! hon har ju min så då var det lika bra att jag fick hennes. lite fint och symboliskt sådär. fast det stämde inte att jag inte hade något som var hennes innan, hon var ju så snäll och donerade sin tandkräm till en fattig student.

jag är i allmänhet ganska fantastiskt glad nu om dagarna. en mycket välkommen kontrast i mitt liv. internet är nog ganska mycket huvudanledningen tror jag... och att jag var på jobbintervju igår som gick ganska bra, eller i alla fall var ganska kul! visst, jag har ju förstört ganska mycket för mig själv genom att åka till sverige redan den femtonde, men hon som intervjuade mig sa att de kanske kunde behöva folk i januari också. hoppas hoppas. jag vill verkligen. det är en liten, orientalinspirerad butik som säljer sjalar och smycken. tänk indiska. tänk sedan mig i den. visst stämmer det? hmm, jag ska göra tre timmars provanställning innan jul i alla fall.

en annan anledning till att jag är glad är min myskväll med mig själv igår. nio stycken sex and the city-avsnitt, clementiner, te och chips. när jag hade fått nog av sex and the city, sådär vid ett, var jag ju såklart tvungen att kolla modebloggar i två timmar... sen var jag nästan för trött för att lägga mig. typiskt mig.

kan inte låta bli att lägga in några av anjas fina bilder som hon skickade till mig. det är anja som har tagit dem då alltså.


min min är lite diskutabel, men jag gillar barnen som springer i bakgrunden

nu blev det jag igen, lite ego men jag gillade verkligen denna bilden! utanför louvren

nej nu är det verkligen dags för mig att plugga lite. det är meningen vi ska göra minst fem timmar franska varje helg, absolut minimum. yeah right. den helg jag har pluggat mest hitintills har jag gjort tre, fyra. fast då har jag ändå böjt verb tills handen krampade. (haha, det lät som om jag verkligen böjer dem...nej handen krampade på grund av pennan.) nej, ta tag i mig själv!

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Välkommen till teknikberoendets århundrade! Fint att det funkade att kolla på film

Puss

4:22 em  
Anonymous Anonym said...

Åhhh! Visst är det trevliga kort?! Jag gillar också barnen som springer i bakrunden! Den är så fin! Och jättefint i svartvit gumman! Åhh! Vad glad jag blev att du blev glad för mitt paket! Man måste få lite paket då och då, det gör livet trevligare! Åhhh, lägtar efter min Anna! Massa å jättemycket! Åhhh, jag var helt Annig härmodagen! Ahhh, jag har ju massa att berätta! Det får nog bli ett telefonsamtal! Puss

9:06 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt att höra din GLADA röst idag! Tänk vad internet betyder!
Nu närmar sig december och vi ses snart!
Kramar från M+P

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home