lost in paris

tisdag, oktober 17, 2006

telefon!

äntligen! äntligen har jag hemtelefon! det har jag verkligen längtat efter... jag kommer inte bli lika utblottad varje gang jag ringer ett samtal längre! jag tänker inte skriva numret här, känns lite semi-säkert, men man kan fa det om man fragar...
skola har det hunnit vara en del nu. prov igar, tredje dagen, till exempel. men prov var kanske lite att ta i, snarare ett skriftligt läxförhör, "pour s'amuser" för att citera min lärare. för att ha kul alltsa. men det gar ganska snabbt. vi har nog hunnit ga igenom fyra verbformer pa tva dagar. men, a andra sidan, det är enkla former som det är meningen att vi redan ska kunna. nej nästa vecka, da blir det minnsann futur anterieur, subjonjctif passé och passé simple... kanske inte säger sa mycket till de flesta, men det är ganska krangliga saker...

fast jag tycker det är ganska kul. även om tva timmar grammatik kan vara sadärdrygt. men nästa vecka börjar phonetique och conferences, d v s nan muntlig kurs och föreläsningar om olika ämnen. hoppas jag far fransk film.


Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja, det här med telefon är ju väldigt trevligt!
Blev så glad och varm i hjärtat av ditt underbara telefonsamtal idag!
Puss min stjärna!

9:34 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis! Fick numret av P så jag/vi kan nu ringa dig. Du kan ju kolla upp det där med kodkort för att ringa billigare till Sverige, så du inte får en chock när teleräkningen kommer!
M

9:57 fm  
Anonymous Anonym said...

hej anna panna! saknar dig helt mycket. kul att du fått telefon, nr då? du får väl skicka det nån gång. puss puss /sara

10:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home