lost in paris

söndag, oktober 15, 2006

gardagen...

...var den bästa dagen pa länge. jag inledde den med att sova länge och sedan ta en tur till Montmartre för att ga i Amélie Poulin och Anna-Lena Brundins fotspar. (boken Anna-Lena fran Montmartre, oslagbar!) jag tog den lilla eldrivna (bravo!) bussen Montmartrobus runt kullen och gick sedan en promenad. designerbutiker med hutlösa (men snygga) priser, inrökta second handaffärer, en cappuchino, ett par fantastiska men en storlek för sma skor samt en loppmarknad. en ljuvlig/skabbig sadan. miljontals fantastiska uddamöbler. vill ha. kan inte transportera.




gardagskvällen var ocksa riktigt kul (vilket jag i allra högsta grad upptäckte när jag vaknade i morse med den värsta huvudvärken ever...). det började med förfest ("förspel" pa norska :P) hos Margrethe, fortsatte till en helungersk förfest (kort sadan p g a Siris gylfs tendens att ga sönder), en sväng till McD och hem till Siri för ombyte. sedan iväg igen, lite väl med uppmärksamhet pa taget men vi räddades av en polsk konstnär/dansare (gay? lite vibbar...) till världens längsta, men roligaste, kö. väl inne var det dans för hela slanten, med balle Davyd och den polske dansaren Andzej (reservation för stavningen...) och en massa ungrare. promenader, brottning (mm, faktiskt, har jag för mig...) och modellposing. hemma 06.45. sammanfattning: sjukt kul.

martgrethe, siri o jag, efter byxbytet

alexandra, siri o davyd

siri o andzej shakar loss


davyd posar i siris trench

Etiketter: , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gå in på http://www.veja.fr/ och kolla in mina sprillans nya ekologiska skor! Dom höga i brunt. Du borde besöka den där butiken!

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

Åh! vilken trevlig kväll!

8:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home