lost in paris

torsdag, oktober 12, 2006

första skoldagen

idag har jag varit i skolan för första gangen. det verkade helt okej. fyra svenskor och en danska i klassen, känner mig ganska oorginell. tror nästan att alla asiaterna i klassen ser pa oss pa samma sätt som vi ser pa dem, "de är alla lika".
men det verkar bli helt okej, det här. inte för svart i alla fall, vilket jag var rädd för. men läraren bad oss köpa en bok som inte finns. letade i tva olika bokhandlar förut, i en av dem letade expediten till och med i datorn. hmm, förvirrad lärare.

har inte direkt pratat med nagon i klassen än, dock. (förrutom en av svenskorna som min kompis siri kände. verkade sadär-trevlig.) det var liksom bara en lektion utan rast. men de verkade helt okej.

sedan blev det langpromenad för mig och siri, pa jakt efter böcker. vi hamnade i Luxembourg-trädgarden med vara tunga väskor (min numera innehallande tva lexikon). vad det luktade underbart där! höst, riktigt vacker, frisk höst. bästaste tiden pa aret, lätt.

det blir inget av festen vi hade tänkt ga pa ikväll, siri är lite okry och den börjar helt sent, pa världens sämsta klubb. alltsa sparar vi oss inför salsan imorgon kväll istället. det ska bli kul.
imorgon ska jag ocksa försöka vara duktig och ta lite foton pa min lägenhet och lägga ut här, för alla som funderar över mina livsvillkor...