lost in paris

fredag, oktober 06, 2006

ikvall

...ska jag ga pa bio och se den nya Almodovar-filmen ("Volver", heter den i alla fall har) med en norsk tjej som heter Margrethe.

igar

...var den markligaste kvallen pa lange och anda ar jag i Paris. jag tror att jag var med om varldens storsta kulturkrock. den dar egryptiern jag namnde skulle verkligen tvunget kopa nagot till mig. vi gick in i en affar och jag fick valja vad som helst, bara jag valde. sa fruktansvart obekvamt. jag forsokte verkligen saga nej men jag hade ingen chans. han blev nastan arg. jag tror att det ar kulturskillnader, det ar sakert jatteoartigt att neka en present i hans land.

han sa att han ar som min familj har, att jag bara ska fraga om jag behover nagot. jag vet inte om det ar bra eller daligt. lite laskigt faktiskt, aven om han sakert bara menar val. det kanns lite jobbigt att han bor precis mitt emot mig, en meter ifran ungefar...

han ar i alla fall inte flirtigt patrangande. fast a andra sidan vet jag inte om det ar battre, sa man bara kan dissa fett...haha

imorgon

...ska jag ut med Siri, Margrethe, Alexandra och Federico. kanske salsastalle? kul ska det bli i alla fall!

just nu

...tar min tid slut pa internetcaféet!