lost in paris

tisdag, oktober 10, 2006

dagens

blev musée d'orsay med alldeles for mycket folk och alldeles lagom med impressionistkonst, en halvsunkig men genomfransk loksoppa, skoskavspromenad och slutligen en losning pa telefonproblemet. eller borjan till en losning i alla fall. den franska byrakratin verkade inte vilja att jag skulle skaffa fast telefon namligen.
men nasta tisdag, da smaller det. eller da kan man ringa till mig utan att bli ruinerad i alla fall. snart darefter kan jag ringa inom hela europa ( d v s lund, bunkeflostrand, torekov...) gratis. om allt gar som planerat. men det ska vi nog inte rakna med...
museum, ensam, ar det basta som finns. man kan verkligen spankulera runt i sin egen takt och vara hur nordig, tontig och insnoad som helst. jag brukar beratta och forklara tyst for mig sjalv skillnaderna mellan de olika konstnarerna och deras utmarkande drag. da tittar jag mer noga och tanker mer.

men missforsta mig inte, mina hjartan. vi kan visst ga pa museum nar ni kommer ner ocksa. det ar hemskt trevlgt att gora det med andra ocksa. da kan man ju saga sina bildande/meningslosa kommentarer hogt...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Malmö, år 1992.

-Lilla Anna, vill du följa med Mamma och Pappa till leksaksaffären?

-KOOOONSTMUSEEEEUUUM!!!!!!!!!!!

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

Rastgården på Ängslättskolan, år 1994

-Jag tycker om Pepps Pärsson!

-Michael Jacksson är mycket bättre

-Nej! Kikki Danielsson!

-REEEEENOOIIIIREEE!!!!!

6:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home