lost in paris

lördag, oktober 07, 2006

lordag eftermiddag i Tuleriestradgarden

ah vilken vacker dag! solskenet ar sadar ljust och krispigt. hostigt. haret glittrar ikapp med andernas smaragdgrona huvudfjadrar i dammen i Tuleriestradgarden. det ar ganska kyligt och vinden flaktar svalt men solen skiner. hade jag inte varit pa gott humor hade jag sagt att det blaste ordentligt kallt. men nej, det flaktar svalt. fast jag saknar min halsduk lite, trots koftan och jackan.
manniskorna skiner ocksa, litegrann. det ar lordagsstamning over stan. fontanen sprutar, en enmansjazzorkester spelar och far mina vaxelmynt, de danska fran flygplatsen ocksa. ljuset ar trolskt (kanske med tva ll?) jag trivs. vackert.

som gradde pa moset hittar jag en liten teaffar. trendig sa den riktigt skriker om det, inte den gammaldags modellen med disk och dofter. jo dofter finns, saklart, men inredningen ar sparsmakad, stilren, vit och riktigt ljus. tvartemot standard alltsa.

jag trotsar min planbok och koper en liten forpackning med fem miniteburker for 12.50 euro. ett te for varje tillfallle heter det, varav ett jasminte (nu vet jag en som blir glad...) och ett kvallste med extra lite tein. finurligt. undrar just om de lever upp till sin trendighet..? de aterstar att se...