lost in paris

fredag, november 17, 2006

update

antar att jag borde skriva att jag lever, med tanke pa den lite tragiska tonen pa förra inlägget. usch jag längtar fortfarande hem, men det är lite mera under kontroll nu. det hela fick sin peak förra helgen när jag inte ville annat än att dra täcket över huvudet, äta kakor, grata och prata i telefon. men just nu gar det uppochner, ändras varannan minut. samtidigt som jag saknar alla nagot ofantligt finns det ju sma glädjeämnen här i livet som drar upp en igen! luciaträning pa svenska kyrkan, till exempel. skum fransk/malinesisk (?) film med margrethe. fika o luxembourgträdgardspromenad med siri. körträning pa sorbonne. en jobbintervju pa lördag. fotoutställning. beajolais (hmm, hur det nu stavas? i vilket fall som helst, ett trevligt rödvin som "släpps" varje ar vid den här tiden och man firar en massa) med margrethe och hennes kompisar. och telefonsamtal med michi saklart. eller, jag vet inte om de drar upp mig precis, men de gör nytta i alla fall! slutsats: jag vill inte flytta hem i alla fall!
eftermiddagens projekt blir att försöka installera internet pa min dator. jag har fatt min internetbox och allt hade flutit bra pa om bara inte: cdn inte hade funkat. sa nu har jag fatt lana margrethes cd och jag hoppas verkligen det funkar med den. annars vet jag verkligen inte vad jag ska göra. om deras cds, i allmänhet, inte funkar pa min dator. da kommer jag inte fa internet, det är jag säker pa. som om fransmän pa en dyr telefonservice skulle kunna hjälpa mig med det? nej, de skulle inte bry sig ett skvatt och det skulle vara en massa krangel med att fa dem att upphäva abonnemanget. merde. jag hoppas verkligen det funkar med margrethes cd!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhh! Vad trevligt att det finns glädjeämnen! Nu ska vi äta paj och musikalöva! Ha det bästaste bäst! Kram Anja & Rebecka!

5:13 em  
Blogger Anna said...

åh anjis o beckis! jag vet inte riktigt vilken blogg jag ska svara på så det får bli min egen! jag saknar er men jag är glad ändå. fast jag saknar er verkligen! jag tycker paj o musikal låter alldeles underbart. njut !!

2:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home