lost in paris

måndag, oktober 23, 2006

sunday sunny sunday

igar var vädret fullkomligt stralande och margrethe och jag passade pa att uttnyttja det. vi var turister! uppe med tuppen och gick pa mässa i Notre Dame, till att börja med. reflektion om han med rökelsekaret nagonsin hade slagit det i huvudet pa nagon...hmm, han svängde ganska vilt och sag lagom uttrakad ut.

sedan kom dagens absoluta höjdpunkt, battur pa Seine! ja jag vet, enorm turistvarning, guide, broschyr, överpris och hela kittet. men...ack sa mysigt. majestätiskt placerade pa övre däck satt margrethe och jag och njöt av take away-café crème och Maltesers. i solskenet. ständigt förundrade av var hemstads skönhet. sa himla fint...

slutligen avnjöts en lätt lunch pa ett alldeles för dyrt café med dalig service (ocksa det en del av var hemstads skönhet) och sedan promenerade jag hem för att ta itu med städning och läxor. (vilket senare reducerades till telefonssamtal och lite läxor)

nu har jag i alla fall internet om ca tre veckor! woho! och dessutom försökte telefonservicekillen ragga upp mig. japp det är sant. han hade aldrig sett mig, bara visste att jag var svensk. det är sa paris. ingen annanstans. när han hade gett mig all information och jag skulle lägga pa sa han sa artigt:
"and just one more thing, for a personal cause..."
PARIS. say no more.



det där tornet alla pratar om. fran vattnet.


typiskt parisiskt. promenad vid Seine...

min medturist

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhhh, så typiskt turistigt, men ack så trevligt! Jag är gärna lite smygturist när jag kommer!

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Vackert! :)

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

Nu är Frankrike-nybörjaren påväg! Ta hand om honom så han inte trillar ner från Eiffeltornet eller ner i Seine eller nåt ;-)

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

ANNA! :D Tusen tack för kortet! MEn det är jätteklurigt, jag har fortfarande inte hittat sju olikheter, haha!

hoppas du har det underbart i Paris, ta hand om Michi ;)

KRAM

8:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home