lost in paris

söndag, november 26, 2006

vilken trevlig helg

det blev en ganska trevlig helg tillslut. fast det såg mörkt ut ett tag... filmkväll med mig själv blev det i alla fall i fredags. det kanske låter tragiskt men jag älskar att ha filmkväll med mig själv. två (minst) filmer som bara jag har valt ut, rättvisemärkt choklad med mandelbitar i, massa clementiner, ännu mera te (bästa tchaiet, såklart!), pepparkakor, doftljus och en mjuk säng full med kuddar. fast filmkväll med andra är ju inte fy skam det heller...

såhär såg jag ut i fredags. poloklänning från h&m, 80-talsskärp från en trevlig secondhandaffär i malmö på en tvärgata till fersens väg, gråa tights från lindex, raggsockor, slitna cheap mondayskor, vita pärlörhängen gjorda av federica i milano.

i min lägenhet

lördagen började ganska trist. tvätt. d v s spendera femton euro på något som varken går att äta, dricka eller ha på sig. usch, det tar emot. lite hobby-depressivitet men sedan en uppryckning. det var dags att gå ut. samtidigt som jag följde michis sms-referat av musikalen gjorde jag mig fin, sminkade mig tungt (tyckte jag) och stack till karima. där dissades genast min sminkning och jag fick ungefär tio gånger så mycket kletat i ansiktet. men bra blev det i alla fall ("oj, är det där samma tjej som innan?") och det hela firades med glögg, drinkar och kortspel, vägen till fördärvet. kände mig hemskt exotisk som malmöit, jag var omgiven av värsta sortens sthlmsmaffia... sedan bar det av till vip-room som inte alls var särskilt vip. vi travade bara förbi kön och rakt in. (ganska mycket tack vare karimas klubbrutin, dock.) väl inne var det ganska kul, inte så vip, men kul.

såhär fin var jag i lördags kväll. klänning från h&m, svarta strumpbyxor, vinröda kinaskor från laxmi, brun tantväska vintage från tjallamalla, örhänge med röda pärlor från möllevångsfestivalen, mammas silverring samt, tyvärr, svarta bhband.

söndagen har varit smått hektisk, men hemskt trevlig. först trotsa huvudets tyngd och upp tidigt, 0930. iväg till extra luciaträning på svenska kyrkan och upptäckten att jag för dagen tappat min sångröst. hem för att trycka in lite franska i mitt huvud. knappast tillräckligt, men två övningar hann jag med i alla fall. nästa stopp var fika med miriam på det genuint franska starbucks, mycket trevligt. vidare till det som skulle varit en orgelkonsert, men som blev till en rockkonsert, som blev till en promenad, som blev till en glas rött, som blev till en tallrik soppa, som blev till en härligt fransk/svensk pratstund. med benjamin då, en trevlig fransman från svenska kyrkan (ja, det finns sådana där också!) mycket franska blev det pratat och mycket trevligt var det. hmm. dags att sätta tänderna i en ny vecka nu?

Etiketter: , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pappa gillar säkert att du skaffat brandvarnare, ser mysigt ut.
Printade ut bilder på dig att "pinna up" framför mitt skrivbord. Vi ses ju snart, Kram M

10:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Så duktigt med brandvarnare och vad fin du är! Kommer snart dit!

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

Åhhh! Vilka trevliga kläder! Varför hittar alla massa fint på H&M? Jag hittar bara massa basic-plagg...

7:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home