lost in paris

tisdag, februari 06, 2007

oh my godness, oh my god - is this the end?

jag läste till min stora förtvivlan i tidningen i morse att mina kära david & the citizens har gått i graven. men, de kan de ju inte! jag ska ju se dem i sommar igen, minst en gång. magnus ska skutta runt som ett jehu och david ska spela skiten ur gitarren. de ska ta andan ur en med song against life. man ska försöka fånga dem på foto och lyckas med vart tionde. man ska skrika, sjunga och inte kunna stå stilla, helst samtidigt. man ska gå därifrån på något svaga ben, med ett leende på läpparna och konstatera att det var förbannat bra dethär.
tydligen lyckades de inte hålla sams, förrutom på scenen. "räcker inte det då?" säger den bortskämda snorungen i mig med ungefär samma tonfall som framför leksaksaffären femton år tidigare. "men jag vill ju ha en pixibok!" jag vill ju gå på fler konserter! kan ni inte fatta det? so much för let's not fall apart

nåväl, finns det något bättre sätt att sörja på än att tänka tillbaka? här kommer några glimtar från våra dagar...


magnus på kb's julfest 05

david och sara på emmabodafestivalen 06

magnus på samma ställe

malmöfestivalen 06

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Relena said...

jag satte flingorna i halsen när jag läste det där. jag som bara har hunnit gå på en enda konsert, och då utan att kunna låtarna allt för bra. men det stod väl att bandet fortfarande skulle finnas? david skulle bara hitta nya invånare? inte för att det kommer att låta likadant men det är i alla fall en liten tröst!

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home