lost in paris

söndag, januari 21, 2007

for the price of a cup of tea

vilken mysig helg det har varit. kanske om man inte räknar med pluggande och tentaångest i fredags och examen i lördags morse, förstås. annars var det verkligen ultimat! det trevliga började med att promenerade förbi en teaffär i lördags efter provet. på väg till en annan teaffär, faktiskt. men så bara fick jag syn på denna och steg på. det allra första jag möts av, förutom den svaga operamusiken som fyller rummet, är en fråga om de får bjuda på en kopp te. det behöver man inte fråga mig två gånger! jag får smaka ett jättetrevligt grönt te med liten, svag fruktsmak. helt perfekt. naturligtvis köper jag det tillsammans med ett darjeeling med liten nöttouch.
väl hemma blir det den absolut ultimata tefikan. det nya darjeelinget, tunna smörkex, hasselnötsbröd med fikonmarmelad och, såklart, en tefikaspellista (jaa, for the price of a cup of tea ingick! kvällen fortsätter med en liten sushihämtning i all hast (lika gott när man äter det snabbt. det blir bara mer och mer fantastiskt, sushi...) samt en sväng ut med miriam. en förfest hos hennes kompisar, som råkade bli lite längre än vad en förfest bör bli och följdaktligen hamnar vi kö till stället vi ska på sen. efter en halvtimme i kö blir vi, hör och häpna, avvisade av vakterna... skumt. de gillade inte en av miriams kompisars tröja. liksom, va? är vi i sverige eller?


rakning pågår...


miriam och jag bestämmer oss i alla fall för att åka till champs-elysées, kränga fett på pomme de pain och däcka i min säng. hmm, kvällen var ju inte högklassig hela tiden, men den började bra och slutade bra. vi hade i alla fall kul, gapade till blümchen, blev lagom fulla och pratade om sex. that's all it takes for a good night.

uppe med tuppen idag för att jag skulle sjunga i kyrkan ("kören har aldrig sjungit så falskt!"). sedan råkade det bli en liten tur på virgin megastore och ett införskaffande av en skiva, en bok och en dvd, almodovars kvinnor på gränsen till nervsammanbrott. på eftermiddagen träffade jag benjamin. det blev skridskoåkning (nästan ett självmordsförsök att bege sig ut på isen, fullt med kompletta idioter!) på en jättemysig preliminär isbana vid hôtel de ville och sedan fika i marais. såklart glömde jag fota våra framfarter på isen (alltså, benjamins framfarter -mina stapplande steg), varför glömmer man alltid fotografera de bästa ögonblicken? en säkert två timmar lång diskussion om könsord och övriga fula ord på både franska och svenska hann vi också med. man lär sig verkligen massa om samhällena om man utgår från språket. ljuvligt. putain!

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Par concéquant??

Daddy

8:57 fm  
Blogger Anna said...

okej, ändrat till följdaktligen! =)

6:05 em  
Blogger Stéphane said...

Du kan se I'm From Barcelona bilderna här! Enjoy!

8:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home