lost in paris

lördag, januari 06, 2007

sammanfundering

nu när jag har avslutat min fabulösa lördagsmiddag bestående av en deciliter cornflakes och en vitamintablett (vad gör man när aptiten ville ha lite längre thailandssemester än jag och stannade kvar..?), tänt min thailändska rökelse (lätt huvudvärk är bättre än unken, halvmöglig lägenhetslukt) och lagat en kopp av mitt nya trevliga rättvisemärkta nepalesiska te är det äntligen dags att sammanfatta -lite kort såklart- året som var.

det var verkligen ett av de bästa åren, om inte det bästa året, någonsin. jag blir alltid lite nervös av att konstatera någon sådant. då har det nya året så mycket att leva upp till. och hur ska det klara av det, ett år utan min student till exempel? dessutom har jag kännt mig sorglöst lycklig misstänkt länge nu, spricker det inte snart? nja, tackochlov inte helt sorglös, så lite hopp finns det väl.

i vilket fall som helst, så började året i januari (lite otippat) och det började på (ännu mer otippat) det bästa möjliga sätt. nämligen i tystnad. "vi vakar in det nya året i tystnad" jag trodde jag hade hört fel och jag var nog inte den enda. vi, det vill säga jag, filip, michi, anja och julia tillsammans med xtusen andra, befann oss på taizés nyårsmöte i milano och när tolvslaget tvåtusenfem närmade sig började alla mobiler burra. det var svårt att hålla sig för skratt. där i tystnaden.



champagne blev det i alla fall, tillslut, om än i plastglas. och vissa i långkalsonger hade förfestat på grappa...


hmm, vad hände sen då? tja, under våren blev det många mysiga reunions med mina fellow-milanoianer, med vissa mer än med andra kanske (lite extra mycket efter den elfte februari) men det fanns ju ett liv utanför det gänget också, även om det är svårt att tro, till exempel med mina lattekamrater. detta hände under våren:

...det firades födelsedagar


elisabets


anjas

malmö latinskolas sexhundrade (på rådhuset, minnsann!)



min egen, i goda vänners lag!


...det romantiserades lite





...det studentades en del på olika sätt



på bal, till exempel



på borgarskolan för lollos del


på studenternas dag

i båstad, hos julia



och äntligen min egen!


sen blev det underbar sommar



världens mysigaste konfaläger, näst efter mitt eget. jag hade förfärlig lust att lägga upp en bild på söta konfirmandpojkar som rakar sig här, men någonting sa mig -nej. nån slags twisted tystnadsplikt? det blev lite lägereldsstämning istället.



sötaste grillmästaren.


lars winnerbäck live på sofiero.


berlin. årets bästa vecka. bara jag, michi och den underbaraste staden.



emmabodafestivalen. tårar, blöta sovsäckar, köttfärs i rumpan -men alldeles, alldeles underbart! så här i efterhand i alla fall.


myshöst


musikaluppspelande. fantastiskt kul var det och riktigt bra blev det!



till paris flyttade jag och där skulle det så klart festas! till exempel med siri.


michi hälsade på och vi åt gudomlig sushi. såhär fina var vi då...



anja hälsade också på och vi gjorde paris


såhär slutade mitt år, eller nästan i alla fall. jul firades på en strand i thailand.



fixat årskrönika med mycket bilder: check


hållit den kort:


pluggat hiskligt mycket konsthistoria:

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhhhhhhhhhhhhhhh! Så fint! Massa finaste ju! Åhhhh!

6:49 em  
Blogger Michael said...

Jag vill också ha massa grillbilder och sånt!

Vad trevlig sammanfattning!

10:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home