lost in paris

onsdag, december 06, 2006

punkdrömmar

kommer du ihååååg? genom europa på ett tååg...
punkdrömmaaar!
punkdrömmar om rödviiin och svarta jeans
-punkdrömmar!
under fullmåneen, i tjeckokoslovakien
punkdrömmar om berlin och anarki, punkdrömmar...
punkdrömmar om lou reed och heroin
punkdrömmaaar!
hmm, kan ju inte direkt påstå att jag har några sådana...men jag gillade ordkombon. speciellt rödvin/svarta jeans och berlin/anarki. det känner jag igen på något sätt ändå... (vi kanske ska vara glada för att jag inte har haft några drömmar om lou reed och heroin, dock. by the way, ännu en snygg ordkombo.) förresten så är det [ingenting] som har gjort låten, det är ingen poesi à moi, det här. hmm, borde lära mig att gå och lägga mig före midnatt och skriva mindre meningslösa inlägg. morgondagens projekt.
(förrutom att gå upp en halvtimme tidigare, leta reda på ett öppet internetcafé och skriva ut mitt -äntligen färdiga!- arbete innan skolan)

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det fel att drömma om lou reed och heroin, det är ju en av hans bästa låtar. Det drömmer juag gärna om.

11:26 em  
Anonymous Anonym said...

det får du jättegärna göra. men jag har inte hört låten så jag tolkade det som heroin, utan stort h. i punkdrömmar sjunger de det på svenska så de kanske också menar så..? det förtäljer inte historien..

11:53 em  
Anonymous Anonym said...

hej anna-vännen! nu när det börjar bli kyligt påminns jag om våra huttrande fem minutrar på latins trappa, den välbehövliga pausen från sörens eviga björnar. det var tider det! jag är lite smått grön, jag vill också vara i paris. n får jag nöja med mig en och en halv timme nybörjarfranskstuderande i veckan i tråkiga lund med en drös långsamma medelåldringar. i och för sig rätt trevlig det med!
ta hand om dig!

12:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home