lost in paris

torsdag, januari 18, 2007

jag faller, faller, faller...

glömde ju alldeles berätta om lördagens akrobatiska övning. nämligen andra gången jag ramlar när jag är ute på...tre dagar. denna var det dock inte så mycket alkohol inblandat och knät blev inte blått (men det är det forfarande från första vurpan). det var på barrio latino såklart. det var precis som i en film, verkligen. jag gick ner för en trappa, lite coolt spanande ut över dansgolvet, sådär. kände mig snygg i mina stövlar och mitt hysteriskt guldiga linne. och så bara: kladuns. jag satt helt plötsligt nedanför trappan och davyd gav mig ett välförtjänt asgarv. nåväl, inte så pinsamt. men skumt. är det klackarna som spökar?


michi i lumpen nu. och jag inser hur bortskämd jag är, vad det gäller telefonsamtal då. standard -en timme om dagen har raskt bytts ut mot två sms om dagen, om jag har tur. äh, är det någon som inte kan hjälpa det är det ju han. jag fick faktiskt typ en kvarts msn idag! han verkar trivas i alla fall. alltid något.


men plågsamt är det. jag som tyckte det var jobbigt innan, att jag inte fick träffa honom, när jag i alla fall fick prata med honom... jag blir plågsamt sentimental också! finns det ett halvt ord i en textrad i någon låt, vilken som helst, som påminner mig lite, blir jag rörd och måste citera. okej. töntiga låtcitats-sms: check.


råkande till och med lägga in min soldat på min spellista... det tar priset. fast det råkar faktiskt bero mer på att jag tycker om sången än något annat (intalar jag mig). inte kan väl jag hjälpa att den börjar: min fästman han var modelejon, dandy, charmör... haha. förstår inte ens varför jag är så fascinerad av det hela. herregud, de pillar på vapen dagarna i ända. läskigt. lägg ner eländet. lägg ner dig michi!

nej, något roligare nu. några favoritlåtar för dessa dagars försök till hårdpluggande. (imorgon räcker det minnsann inte med försök. dags för en heldag i bibliotekets läsesal....examen på lördag nämligen. ick. önska mig lycka.)

  • through four kids, you/me
  • fuck forever, babyshambles (ja jag vet alla andra upptäckte den för tusen år sedan, men jag gjorde det nu!)
  • sunday morning, acid house kings
  • book cover, a smile and a ribbon
  • god knows (you gotta give to get), el perro del mar
  • en noches como de la hoy, la casa azul
  • there is a light that never goes out, the smiths
  • first day of my life, bright eyes

och massa mer såklart. plugga funkar inte utan musik. men inte riktigt med musik heller...

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

säker på att du inte menar "first day of my life" med bright eyes?

8:23 fm  
Anonymous Anonym said...

haha, tack anonym, det gick lite snabbt...

9:03 fm  
Blogger Relena said...

grattis till babyshambles-upptäckten, hihi! visst är pete för underbaaaaaar

"we love you pete oh yes we do, we love you pete our love is true"

(den här kommentaren är skriven utan något som helst ironiskt inslag, sådetså!)

2:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home