lost in paris

söndag, januari 07, 2007

ich bin neunzehn jahre alt und du bist nicht

jag ska sluta skriva töntiga sammanfattningar som inte innebär annat än att man inte har orkat blogga på länge, jag vet. fast inte riktigt än. jag hade tänkt sammanfatta mitt jullov litegrann först. jag hann ju faktiskt vara hemma några dagar både före och efter min thailandssemester...

då hann jag till exempel gå och se miss mimi and the mysticals på smålands! inte nog med att det var en trevlig konsert (som nog inte alla uppskattade till fullo, tyvärr), det var en fantastisk danskväll! det var inte direkt så att djen var så bra eller att folket där var så hysteriskt mycket att hänga i julgranen, vi var bara så på g michi och jag! jag har sällan dansat så mycket och så excentriskt. nonstop. i höga klackar. men det är ju bara vi på dansgolvet...? -desto bättre, mera plats till oss! ensamma. och miss mimi är för söt. my guitar is my penis. (www.missmimilovesyou.com)

sedan hann jag förstås med lite julmys hos anja också. fast samtliga i bilen på väg dit sjöng så ivrigt med queen att vi missade avfarten och hamnade i halland... väl hos anja bakade vi maffiga, enorma, fluffiga lussekatter, dansade galet och låg på hög. det är nog det vi är bäst på, ligga på hög. det är en så bra aktivitet, flexibel.

vackra

vackrare

vackrast

vi dansade lite...


...galet!


och låg på hög, såklart



det blev en indieafton på golden också

bohem-ludde


jag antar att jag pratar om nått..?


och nyårsafton med mysig middag hos ellinor i bjärred. grundligt förberedd mat och framförallt -placeringskort! välkommen lagom till vår efterrätt- slå dig ner elisabet, en ärta under din kudde- sitt ner prinsessan ludde, hoppas detta är bättre än hos mc donald -välkommen ronald osv. bäst av allt var dock: detta är middag och inte fika-l -ät nu ordentligt lille michael, behöver jag säga att jag var involverad?

efter middag, lite dans och ett tolvslag (eller närmare bestämt tolv =P) begav vi oss vidare till glambandet lamonts nyårsfest elegance and discodance -kan det bli bättre? på moriskan i malmö. jättekul. hade det i alla fall varit om jag inte hade varit så sjukt trött (jetlag -inte alkohol! inte bara i alla fall...) nej, det var faktiskt roligt. jag spotade 80 procent the ark och lite the mo i mängden. glam var det ja... tack för aftonen, söta människor!

mumsig michifixad förrätt.



sådärtjusig anna, vacker michi. tack sara för bildlånet.

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger Michael said...

Åh, vad fint!

Varför blev jag och filip bara vackra, när anja och rebecka blev vackrare?

Jag vill ha bilder från nyår!! Mailaaaa!!

10:38 em  
Anonymous Anonym said...

För att jag och Rebecka är vackrare än er;-) Men ta det lugnt. Ingen av oss var vackrast iaf. Det var ju lussekatterna. Jämför vi med dem ligger vi ju lååångt ner på listan!

9:06 em  
Anonymous Anonym said...

Förresten, skulle man kunna få lite bilder från julmyset? Man kan kanske få det i början av februari elelr när man kommer på vivit till Paris!

9:14 em  
Anonymous Anonym said...

självklart finns det bilder att tillgå. det är klart att lussekatterna blev vackrast, jag skulle ju inte kunna välja mellan er andra :P

1:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home