lost in paris

söndag, januari 28, 2007

det kan nästan inte vara nyttigt så mycket te som jag dricker. hittills idag har det nog blivit fem koppar. och då är det inte ens kväll än... hmm, läskigt. men gott ju! och nästan ett beroende.

vad har hänt sen sist då? förrutom ett oräkneligt antal koppar te..? tja, jag har fått jobb! två stycken till och med! först, jobb här i paris -halvtid, på cojean, en nyttig snabbmatskedja. man skulle kunna dra paralleller till mcdonalds men det skulle nog ingen som jobbar där ställa upp på. snart inte jag heller. ingen frityr, måttligt med fett, inte minsta behov att duscha när man kommer hem därifrån, kunderna får en del av maten serverad, ingen glass, nästan pedantiskt rent...fast det kanske det är på mcdonalds också -förlåt ludvig och hajk, ni har all rätt att bitcha tillbaka! visst, lite dyrare också. jättekul är det i alla fall! jag visste inte vad trötthet innebar innan jag började där dock, hur kul jag än har. har inte varit så trött sedan jag rensade ogräs en olycksalig sommarvecka för...4? år sedan. trevligt folk är där i alla fall. ta en kik på www.cojean.fr så får ni en vink. (glömde ju helt det andra jobbet: sommarjobb i glasskiosken på hallands väderö! kan man få ett bättre sommarjobb? liksom, både sommar och jobb, i ett... tackar mjukast min rara anja!)

konsert har jag också haft, som avslutning för kören på sorbonne. jag sörjer inte direkt, lite för att det är dags igen i mars, för vårterminsomgången, men också för att jag var lite trött på det. halvtrista låtar och lite låg nivå. (där låter jag riktigt snobbig, men emellanåt sög vi verkligen) men publiken verkade gilla konserten, vi blev inapplåderade till och med. efteråt blev det en liten sväng ut med siri, camilla, anna, benjamin och ett gäng grabbar som jag har halvkoll på. riktigt kul, även om det var kort...drinkarna var inte vad som förväntades av ett ställe som kallades la rhumérie men de funkade. roligast var det nog nästan i métron på väg hem, där benjamin (något fnissig vid det här laget) insisterade på att vi skulle springa ikapp. skuttiga och utflippade. bästaste tillståndet.

man kan ju fråga sig vem som är mest utflippad..?

min tunga arbetsvecka avrundades mysigt igår, med kombinerad little britain/almodovar/somna i soffan/all you can possibly eat-kväll hos miriam. kunde inte ens motstå den äckliga chokladen...jag var nog trött! en slutsats kan vi i alla fall dra: vitt te, smörkakor och sublim choklad är en fantastisk kombo! yeah but nuh but yeah but nuh...

Etiketter: , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, tacka vet jag sommarjobb på Hallands Väderö! Och det andra jobbet är ju inte fy skamm det heller! Längtar tills jag komemr dit och äter fruktsallad! i massor! Nu sitter jag och Frida TT och pluggar. Har gjort det sen kl. 8.30 i morse. Allvaret bara sjunker och sjunker för varje timme som går...! Jajaj, nu är vi nästan klara iaf! Pussis söt!

6:31 em  
Blogger Relena said...

Men oj, vilken tur på jobbfronten! Och Hallands Väderö, det blir skoj det! :D
Nästa söndag är det ju massfika! Tokskoj.

6:39 em  
Blogger Sara said...

lite smått avundsjuk på ditt liv i Paris om jag ska vara helt ärlig. Stället du jobbar på verkar mycket trevligt trots att jag inte förstod ett ord på sidan pga min oförmåga att förstå franska. Ses när du är åter i kära Sverige som är mycket regnigt och kallt :)

8:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home