lost in paris

onsdag, april 11, 2007

är i sverige nu igen och det innebär, liksom förra gången: fikamaraton. igår hade anja, rebecka och jag värsta långa mysiga fikan på mindre mysiga emmas. varför jag ville gå dit är ett mysterium, det luktade svett ju! trevligt var det i alla fall och långfikan blev extra lång för anja, som hade kollat fel på tågtiderna och flirtat till sig ett besöksförbud på espresso house ( d v s hon hade redan varit där en gång och flirtat lite så det hade varit jobbigt att gå dit igen, en kvart efter) så hon fick vackert kvarta hos mig. uppstigning 05.30. stackaren!
idag träffade jag julia min, vilket var jättelängesen och hemskt trevligt. utbyte av kramar och födelsedagspresenter samt grova scones på espresso house till anjas ära. sedan begav jag mig för att hämta min födelsedagscykel! vilken njutning att cykla på den! man kommer faktiskt någon vart. märklig känsla för mig som är van vid tomma däck och en kedja som i princip nuddar marken. nu ska jag cykla överallt. sommaren here I come...
för övrigt har min påskhelg nästan varit så bra den kunde bli. födelsedagskalas med släkten (cheesecake!), skogspromenad med michi i regn, långfredagsfika (ovanlig aktivitet det där!) hos anja, öldrickande med michi, ludvig och elisabet, johnossikonsert och vilt dansande på kb, cluedo och rödvin hos ludvig...och överraskningsfest såklart! beskrivning kommer på begäran, men jag kan i alla fall säga att jag blev överraskad. och att ciabattorna jäste i magen!

ciabatta eller bebis? rebecka!

överraskningsfestjag

kul långfredagsfika

john(-ossi)

Etiketter: , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan inte fatta att jag missa allt detta....!? Det suger. Jag suger... Glad att du hade det kul hemma iaf. Puss!

11:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Åhhh, ja överraskningsfest å långfredagsfika och långmysigfika översovning och allt har bara varit underbart! Åhh, gick ni till espresso house utan mig? Va han där? Julia sa att hon hade gått dit i förra veckan för att kolla på honom..! Imorn blir det Billie yhe vision and the dancers!

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home