lost in paris

tisdag, april 03, 2007

min födelsedag...

...den var nog nästan den bästa jag har varit med om. inget ont om mina andra födelsedagar (till exampel ellingteater i köpenhamn och klarat teoriprov..) men den här innehöll exakt allt som en tjugoårsdag ska innehålla. lollo och sara var ju här i helgen så jag fick vakna upp i deras härliga, hyrda lägenhet i marais och mötas av ett presentkort på en trevlig middag... lätt att jag ska ta ut den i saras trädgård (nära grillen) i sommar.


dagen fortsatte med shopping. underklädesshopping. det bästa man kan spendera pengar på, strax efter mat, musik och böcker. fråga mig inte vad min sidenpyjamas kostade... sen lyckades jag inhandla en klänning för kvällens begivenhet...


...som var festen hos miriam som vi länge planerat! den blev, utan att överdriva, den ultimata tjugoårsfesten. mycket champagne, jordgubbar, choklad, oväntade men välkomna besök och härliga människor. inga spyor (men väl två fridsamma däckningar), inga klagomål från grannar (men väl gratulationer!) och inga "det är väl en dag i morgon också". glädje som inte ville ge sig iväg, festen som aldrig tog slut. lagom mycket smördegssnacks, scatman och indiedans. oförglömliga presenter. salt på golvet och en avrundning i form av en varm pain au chocolat vid sjutiden. den bästa hemmafest de hade varit på i paris, tyckte några (skryt, skryt...). och jag hade fantastiskt kul. tack alla!
en liten bild, men fler hittas på bilddagboken. (mindre chans att datorn dör...) här är några av de fina som förgyllde min natt! benjamin, jag, amanda, emma och maria.




Etiketter: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

åhh! det verkar ju ha varit toppen och dunder toppen bra! Önskar att jag hade varit där... Nu ses vi snart! Puss söt!

6:28 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kul att vi fick vara med och göra din födelsedag till den bästa hittills :) Kul att du har gjort en bilddagbok! Vi får ses i dagarna. Pussar från Louise

10:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis i efterskott, min kära! Nu är det jag som är liten och ensam i en storstad, kom och trösta mig!

4:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home