lost in paris

fredag, april 20, 2007

påsklovsangst vs. vårlycka

denna veckan har jag haft påsklov. sånär som på några jobbtimmar varje dag har jag inte gjort många knop. eller ganska många egenligen, men inte som i vanliga fall. det gör mig rastlös att inte göra något. jag har nog aldrig varit en sådan som klarar av att bara slöa mer än en dag åt gången, och i kombination med den nyliga "hemkomsten" från sverige blev jag bara hemlängtig, michilängtig och ledsen. blä. jag försökte pigga upp mig med att ha på mig min fina nya klänning och hiva i mig starbuckskaffe, men det hjälpte föga.

men då kom miriam ridande på sin vita springare och tryckte i mig sushi, marie antoinette och nyttig frukost. då kändes det genast bättre. igår avancerade till och med allmäntillståndet till vårlycka! miriam, jag, benjamin och nya småländska bekantskapen martin hade en gediget dekadent kväll. det började som en picnic med alldeles för mycket av det goda (paj-pizza, rosé, rött, pistagenötter och mintkyssar -tack för dem juliahjärtat!), utvecklades till en rödvinspromenad med ameliesightseeing genom montmartre, några konsertminuter och allmän grundkurs i hur man..hmm..förför en parisiska ("gå lite strategiskt åt hennes håll"), och avslutades, passande nog, på det erotiska museet och med en sväng i en "erotic supermarket". det absolut minst upphetsande jag har upplevt i mitt liv... jag må vara pryd men uäck!
(anna - "jag vill aldrig mer ha sex!"
miriam- "jag håller inte med.")
men riktigt kul var det! en perfekt vårkväll. picnic forever. may there be many more.


benjamin är riktigt het i mina brills

vi var dekadenta (men nu är vi på bussen hem)

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Händer det inget nytt på annas blogg snart?

6:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home